Kosttillskott!

Som jag skrev innan så tänkte jag berätta lite vad jag äter som kosttilskott.

I dagens läge så äter jag ungefär en lagad måltid om dagen på ca 400 kcal, ofta med kolhydrater ifrån pasta/ris och protein ifrån kyckling/kalkon +grönsaker. Sedan brukar det bli frukost på kaffe och fullkornsbröd med kalkon. resten av dagen fyller jag ut med frukt, mealbars och proteindrycker osv, kanske nån macka till osv, men försöker inta kolhydraterna så tidigt som möjligt på dagen. Givetvis om man inte äter så mycket så behöver man en del kosttillskott o tänkte här räkna upp dom.

Protein

Protein behövs för att kunna bygga muskler. Jag försöker ju få i mej så mycket protein som möjligt och dra ner på fett och helst på kolhydraterna. Ca 60-80 gram Topformulas Whey 80% Protein om dagen, är ca 250kcal och 50 gram protein. TopFormulas protein har högre proteingrad än många andra proteiner + är klart mycket billigare. Finns i hela 9 smaker, som vanilj, choklad, jordgubb, blåbär, vanilj/päron, hallon, banan,  mintchoklad och neutral. Själv testar jag just nu deras nya smak mintchoklad.

Kroppen behöver ca 1,5 - 2 gram protein per kg av din kroppsvikt så i mitt fall blir det ju ca 90 - 120 gram protein om dagen. Om man ska få i sig den mängde tex via mat med hög proteinhalt så blir det ju ca 500 gram kyckling eller kalkon man måste äta om dagen.

Omega 3

Kroppen behöver även fett så då är Omega 3 bra, som är en fiskolja.Tar en 1-2 Omegakapslar om dagen. Är ju även bra för det allmänna hälsotillståndet, minnet, rörlighet och behålla ett sunt hjärta och friska kärl.
 
C-vitamin
 
Behövs kanske ingen närmare förklaring, men är även bra för ämnesomsättningen och är en bra antioxidant.
 
Multivitamin
 
Vid diet och deff så får man oftast inte i sig dom vitaminer och mineraler kroppen behöver så då är det viktigt att inta det som kosttillskott. Men även vid allsidig kost så är det inte dumt och inta multivitamin så man säkerligen inte får i sig allt som man behöver.
 
Pro Kreatin (CEEM)
 
TopFormulas Pro Kreatin är ett kosttillskott för att optimera och skydda muskler vid hård träning. Dessa tar man bara i samband med träning, tar det för och efter ett hårt gympass. Det skyddar bland annat musklerna ifrån nedbrytning och ger ökad ork och energi.
 
7-Keto
 
Detta är ett ganska dyrt kosttillskott och rekommenderas bara om man verkligen vill satsa. Äter ca 500 mg om dagen och kostar ca 800 kr i månaden för den mängden. Om den verkligen ska fungera så krävs ca 500-1000mg om dagen. 7-keto är en av dom effektivaste kosttillskotten för att få bort bukfettma bland annat då det ser till att kroppen inte utsöndrar kortisol som gör att man får ett visst bukfett. 7-keto tillhör gruppen steroid, vilket kan ha en dålig klang men är inte en anabol steorid. Skillnaden ligger i att 7-keto DHEA inte omvandlas till testosteron som en anabol steroid gör. Andra positiva effekter med detta kosttillskott är ökad muskelmassa, ökad fettförbränning. 7-Keto ser hämmar det aktiva kortisolet. Kortisol är ett antiinflammatoriskt hormon som bryter ner muskelmassa och blodsockret. Kortisol utsöndras framför allt när vi stressar, tränar hårt eller får i oss för lite kalorier. Det syftar till att frigöra fett från fettdepåerna och aminosyror från muskelmassan ut i blodet för att ge oss energi till kroppsarbete.Bukfett anses vara relaterat till just Kortisol utsöndring.
 
Fatburner
 
En av marknades bästa fettförbrännare. Detta är ett pulver som har en blandning av Hallonketon, grönt te, ginseng, piper-negrum extrakt m.m. Det är en ganska starkt pulver som ökar fettförbränningen av kroppsfett, ökar ämnesomsättningen och metabolismen, ger ökad mättnadskänsla och minskar sötsuget. När inte träning eller klart minskad diet hjälper längre garanterar jag att 7-keto och Fatburner ger resultat. Har själv märkt hur ämnesomsättningen ökades efter intag av dessa.



Lev väl /Pierre


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag käkar fatburner och tycker bara att hungerkänslan är borta. Jag är fortfarande lika trött och fettet vet jag inte om det är på väg bort.

2010-02-12 @ 13:15:30
URL: http://helenasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0